سینما شهر

سینماداران با ارتقای تجهیزات سینمایی خدمات بهتری ارائه می‌کنند

اخبار سینماشهر ،
1402/09/05
سینماداران با ارتقای تجهیزات سینمایی خدمات بهتری ارائه می‌کنند

بهنام بروجردی، مدیر سینما «22 بهمن» رشت درباره ارتقا و به‌روزرسانی زیرساختها و تجهیزات سینمای ایران گفت: با بازنگری درباره تعداد و کیفیت تجهیزات سینمایی، بخشی از بار ترافیکی سینماها در روزهای شلوغ کم می‌شود و سینماداران می‌توانند خدمات بهتری ارائه کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینما شهر، بهنام بروجردی، مدیر سینما «22 بهمن» رشت، درباره اقدامات موسسه سینما‌شهر برای به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و تجهیزات سینمایی گفت: چند سال پیش تجهیزاتی مانند دستگاه کیوسک به برخی از سینماها داده شده بود که اکنون بسیاری از سینماها فاقد آن دستگاه هستند. در واقع سینمایی مثل «22 بهمن» رشت، اگر بخواهد همان دستگاه کیوسکی که قبلا سینماشهر به صورت رایگان به سینماها داده بود را خریداری کند، باید هزینه هنگفتی برای آن بپردازد. روزهای شلوغ سینما مانند سه‌شنبه نیز حجم بسیار زیادی فروش آنلاین داریم که برای چاپ بلیت فیزیکی، ترافیک زیادی ایجاد می‌شود. اگر در مورد تجهیزاتی که بسیاری از سینماها فاقد آن هستند بازنگری شود، بخشی از بار ترافیکی سینماها کم می‌شود و باعث می‌شود که بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم. 

وی درباره دسترسی سینماداران به فیلم‌ها از طریق فضای ابری که تحت عنوان شناسا در موسسه سینماشهر پیگیری می شود توضیح داد: اگر پهنای باند خوبی داشته باشیم و بتوانیم به شکل همزمان فیلم را در سالن‌های سینما دانلود کنیم اتفاق بسیار خوب و تازه‌ای است چون پیش از این حداقل یک یا دو روز باید منتظر هارد فیلم‌ها می‌شدیم. گاهی هاردهایی که برای ما ارسال می‌شد امکان کپی در سرور سینما را نداشت یا با مشکلات دیگری مواجه می‌شدیم و باید چند روز منتظر نسخه جدید می‌ماندیم تا دوباره فایل در هارد دیگری کپی شود و این خود زمان بسیار زیادی از ما می‌گرفت.

بروجردی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از سیستم‌های سینماها، زمانی که در حال فعالیت هستند امکان کپی یا تکثیر فیلم را ندارند حتما باید در زمان تعطیلی سینما این اتفاق می‌افتاد که این هم برای سینما مشکل ایجاد می‌کرد. برای همین بسیار خوب است که این انتقال از طریق فضای ابری باشد و اگر به شکل درست اجرا شود اتفاق خوبی است.

این مدیر سینما درباره سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) نیز گفت: تقویت سمفا در حال حاضر برای ما می‌تواند مفید باشد. گاهی برای محاسبه صورت حساب پایان روز کاری سینما با مشکل مواجه می‌شویم و مجبوریم به شکل سنتی بر مبنای تعداد بلیت فروخته شده به یک صورتحساب کلی برسیم که این اصلا خوب نیست؛ چون ممکن است حتی اپراتور سینما مرتکب اشتباه شود. این اقدامات جزئی اگر در شکل کلان اتفاق بیفتد بسیار خوب است.

بروجردی افزود: دستگاه کیوسک جدیدی که در همایش مدیران سینمایی رونمایی شد، بسیار به روز است و اتفاق خوبی از لحاظ خدمات‌رسانی به مخاطبان سینما خواهد بود. مهم‌ترین مسأله این است که محاسبه حق و سهم صاحب سینما در پایان هر روز انجام می شود که تا به‌حال سابقه نداشته.

وی درباره فروش بلیت سینما از طریق سوپر اپلیکیشن‌ها نیز گفت: تلفن همراه، امروزه عضو جدانشدنی همه افراد است و مردم ترجیح می‌دهند کارهای خود را با تلفن همراه انجام ‌دهند. این دسترسی راحت و آسان به امکانات خرید بلیت در سینماها در درجه اول به نفع خود مخاطب سینما بوده و در درجه دوم به نفع ماست. مخاطب بدون اینکه در صف‌های طولانی خرید بلیت در سینما بایستد به تماشای فیلم می‌رود. 

مدیر سینما 22 بهمن رشت افزود: افرادی که بلیت آنلاین خریداری کرده‌اند، باید بلیت فیزیکی خود را چاپ کنند و وقتی سینمایی فاقد دستگاه کیوسک باشد، دو گروه افراد با هم تلاقی پیدا می‌کنند و افرادی که بلیت را به صورت آنلاین تهیه کرده‌اند، این را ناشی از ضعف ما می‌دانند و از این اتلاف زمان گلایه‌مند خواهند بود.

بروجردی گفت: به عنوان یک مشتری عام حتی اگر یک بار برای تماشای فیلم به سینمای شهر خود رفته باشید، از برخورد شایسته، سیستم تهویه، پذیرایی، بوفه و سایر خدمات متوجه خواهید شد که آن سینما در چه وضعیتی است. در بسیاری از سینماها رقیب داریم و بسیاری از سینماها هستند که همه فیلم‌ها را نمایش می‌دهند. ترجیح مخاطب این است که به سینمایی مراجعه کند که خودش آنجا راحت‌تر باشد و این موضوع را با اعداد و ارقام دنبال نمی‌کند. مخاطب به دنبال آن برخورد شایسته و خدمات مورد نظر است.

مدیر «سینما 22 بهمن» رشت با اشاره به مزایای اجرای طرح «سینماکارت» یادآور شد: با استفاده از «سینماکارت» می‌توان تماشاگر خاموشی را که در ادارات و ارگان‌ها هستند به سینما جذب کرد و این راهکار مناسبی خواهد بود. شاهد آن بوده‌ایم که بسیاری از سازمان‌ها به شکل سنتی به سینما مراجعه می‌کنند و تعدادی بلیت برای کارکنان خود می‌خواهند؛ سینماکارت این مشکل را حل خواهد کرد.