سینما شهر

سینماکارت از ظرفیت سازمان‌ها و ارگان‌ها برای افزایش مخاطبان سینما استفاده می‌کند

اخبار سینماشهر ،
1402/07/25
سینماکارت از ظرفیت سازمان‌ها و ارگان‌ها برای افزایش مخاطبان سینما استفاده می‌کند

کارگاه‌ تخصصی آی‌تیکت و توسعه زیرساخت و فناوری سینمای ایران برگزار شد:

سینماکارت از ظرفیت سازمان‌ها و ارگان‌ها برای افزایش مخاطبان سینما استفاده می‌کند

کارگاه تخصصی «توسعه زیرساخت و فناوری سینمای ایران» و «آی‌تیکت؛ سکوی فروش بلیت سینما» با حضور هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینماشهر و عباس احمدی‌نیا، مدیر مارکتینگ موسسه سینما شهر و علی صبوری، مدیر سینما فرهنگ و سمفا بعد از ظهر سه‌شنبه 25 مهر در سینما فرهنگ برگزار شد.برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سینماشهر، عباس احمدی‌نیا، مدیر مارکتینگ سینماشهر درخصوص طرح سینماکارت گفت: طرح پایلوت سینماکارت آغاز شده و بنا است از ظرفیت سازمان ها، آموزش و پرورش، ارگان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ استفاده شود. با مذاکراتی که صورت گرفته بنا شده که از یارانه‌های دولتی بدین منظور در سبد خانوار گنجانده شود و از طریق تامین اجتماعی به سبد خانوار اضافه شود. در بحث زنگ مدرسه و زنگ هفتم، ارتباطاتی با آموزش و پرورش صورت گرفته است و سینماکارت دانش‌آموزان بدین منظور لحاظ خواهد شد. در سال‌های قبل هم پیشنهاد اجرای این طرح مطرح شده بود اما چون سیستم آفلاین بود و زیرساخت‌ها فراهم نبود اجرای آن با شکست مواجه شد.

وی افزود: در طرح گیشه آنلاین، کیوسکی برای این کار در نظر گرفته شده است که قابلیت‌های انجام امور مختلف را داراست که از جمله آن می‌توان به مدیریت تبلیغات و خرید بلیت اشاره کرد و قرار است در مکان‌های عمومی واقع شود که البته اجرای این مساله فاز به فاز صورت خواهد گرفت و می‌توان با یارانه ای که به آن تعلق گرفته است با قیمتی کمتر از بازار از سینما شهر خریداری شود و البته پشتیبانی آن نیز بر عهده سینما شهر است.

در بخش دیگری از این نشست، هاشم میرزاخانی مدیر عامل موسسه سینما شهر در ادامه بیان داشت: مساله‌ای ارسال آثار به سراسر کشور کار بسیار سختی بود که برای حل این مساله وزیر ارتباطات و مدیران همراه اول و مخابرات پای کار آمده‌اند. تا به امروز سابقه نداشته که یک گردهمایی میان سینماداران سراسر کشور صورت بگیرد و این اتفاق برای اولین بار است که رخ می دهد و این نشان دهنده این است که ما نسبت به توسعه سینما در سراسر کشور دغدغه‌مند هستیم. تا به امروز به جز چهار استان، از وضعیت همه ی استان های دیگر بازدید داشته ام و معتقدم این توسعه باید با نظم و سرعت و به صورت یکپارچه اتفاق بیفتد.

وی افزود: پرده سینما متری سه و نیم میلیون معامله می‌شد ولی ما هماهنگ کرده‌ایم اگر کسی سینما ساخت و آن را بازسازی کرد پرده‌های نمایش را رایگان از ما تحویل بگیرد تا انحصار شکسته شود. درباره مساله شناسا لازم است بگویم وقتی شبکه اختصاصی شناسا برای شما وصل است آن سفارش دهنده مطمئن است تیزرش برای شما پخش می شود. اولین تبلیغات آن را خودم می گیرم. با بانک و همراه اول و برندهای بزرگ اقتصادی صحبت کرده‌ام. با این کار، هزینه آب و برق و گاز و پرسنل سینما جبران می‌شود.

میرزاخانی اضافه کرد: مدتهاست در حال تلاش هستم که سیستم فناوری فضای ابری در سینما راه بیفتد. مصوب شورای عالی سینما را هم گرفتیم که اگر این مصوبه در هیات دولت تصویب شود اتفاق بزرگی در سینما رخ می دهد. می‌تواند آن را به عنوان بودجه‌های تفریحی و رفاهی کارکنان لحاظ کرد. پیشنهاد دادیم که ماهی 50 هزار تومان برای سینما در نظر گرفته شود که می‌شود سالی 600 هزار تومان برای 20 عدد سینما و این نیازمند زیرساختی است که بتوان کد مربوط به آن را دریافت کرد. 

مدیر عامل موسسه سینما شهر بیان داشت: در حال حاضر تعداد کسانی که به سینما می‌روند به یک میلیون هم نمی‌رسد. 53 تا فیلم اکران شده؛ بعضی‌ها فیلم فسیل را پنج بار دیده‌اند. برخی افراد فقط فیلم‌های روشنفکری را دوست دارند؛ باید همه این ها را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کرد و برای اینکه سینما در سبد خانوار ایرانی قرار بگیرد طراحی کرد. در سفرهای استانی انجام شده تلاش کردیم استانداران را پای کار بیاوریم در مواردی که امکان داشت حتی مبالغی را هم استانداران در راستای توسعه سینما گرفتیم.

وی افزود: در طرح اطلس سینمای ایران، میزان فعالیت هر سینما مشخص می‌شود و همین باعث می‌شود بتوانیم رصد کنیم که چراغ هیچ سینمایی خاموش نشود. چون سینما یک محل فرهنگی است و لازم است چراغش همیشه روشن باشد. در همین راستا لازم است حتما به مساله ثبت بلیت در سمفا حتما دقت شود. حتی یک بلیت را هم خالی نگذارید. جز این که این مساله یک حرام شرعی بوده، حق‌الناس است. قرار است یک دوربین شاهد هم در همه سینماها قرار بگیرد و این همکاری همه شما سینما داران عزیز را می‌طلبد.

علی صبوری، مدیر سینما فرهنگ و سمفا در ادامه بیان داشت: من خود پیش از اینکه مدیر سینما فرهنگ باشم در دو سینمای دیگر مدیر بودم مثل خود شما هستم. قبل از اینکه ایرادات سمفا را بگویید خودم همه این ایرادات را می دانم. در این مدتی که روی سمفا کار کرده‌ایم بیش از 120 به روزرسانی برای آن داده شده است. اتفاقات خوبی رخ داده است. 

وی افزود: گیشه آنلاین به واسطه سمفا ایجاد شده است. پیش از این یک سامانه سینما تیکت بیشتر نبود که به صورت افلاین بود اما اکنون با آنلاین شدن سمفا تعداد سامانه ها بیشتر شده که می توانیم در سوپر اپلیکشن‌ها بلیت بفروشیم. اکنون اگر یک مخاطبی در سینماتیکت خرید کند اگر آفلاین باشد گیشه هفت از کجا باید بداند که این صندلی را نفروشد؟ پس طبیعتا باید آنلاین باشد. اصلا گریزی نیست که آنلاین باشد. طبیعتا زیرساخت اینترنت کشور محدود است و همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم. در روزهای شلوغ یا ایراد از سرور ما است یا ایراد از زیرساخت کشور ولی همه تلاش ما این است که سینماداران آسیب نبینند. 

اولین گردهمایی مدیران سینمایی سراسر کشور و آئین رونمایی از زیرساخت‌های نوین سینمای ایران از 25 تا 26 مهر در سالن سینما فرهنگ تهران برگزار شد.