سینما شهر

با تهیه تجهیزات سینمایی قیمت مناسب انحصار خرید سرور شکسته می‌شود

اخبار سینماشهر ،
1402/07/25
با تهیه تجهیزات سینمایی قیمت مناسب انحصار خرید سرور شکسته می‌شود

در کارگاه تخصصی «سکوی تبلیغات سینماهای کشور» مطرح شد:

با تهیه تجهیزات سینمایی قیمت مناسب انحصار خرید سرور شکسته می‌شود

پارسا شیبانی، مدیر توسعه و پشتیبانی فنی موسسه سینما شهر، در کارگاه تخصصی «سکوی تبلیغات سینماهای کشور» گفت: طبق سیاست‌های سازمان سینمایی تصمیم گرفتیم تجهیزات سینمایی را با قیمت مناسب وارد کشور کنیم. با شکستن انحصار قیمت این تجهیزات، هزینه‌ها برای سینماداران پایین می‌آید، کیفیت نمایش بالا می‌رود و خدمات پس از فروش و تعهد بیشتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، پارسا شیبانی، مدیر توسعه و پشتیبانی فنی این موسسه، در کارگاه تخصصی «سکوی تبلیغات سینماهای کشور» گفت: ما در وهله اول به بررسی وضعیت زیرساخت‌ها در سینماهای کشور پرداختیم، اولین مشکل بحث انحصار بود که دولت به آن وارد نشده بود و چند شرکت خصوصی به صورت محدود روی آن کار می‌کردند. یک سری انحصار به وجود آمده بود که ما با این اقدامات درصدد هستیم آن انحصارها از بین ببریم. یکی از مزایایی که شکستن این انحصار برای سینمادارها دارد این است که هزینه‌ها پایین می‌آید، کیفیت بالا می‌رود و خدمات پس از فروش و تعهد بیشتر می‌شود. تجهیزات سینمایی که به عنوان بخش مهم سینما هستند توسط چند شرکت خصوصی به فروش می‌رسید و این قیمت‌گذاری‌ها را هر طور که می‌خواستند انجام می‌دادند. اما طبق سیاست‌های سازمان سینمایی تصمیم گرفتیم تجهیزات سینمایی را با قیمت مناسب وارد کشور کنیم.

 او ادامه داد: سال گذشته نزدیک عید یکی از این شرکت‌ها اعلام کرد که یکی از سرورهایشان در حالا خاموش شدن است و موسسه سینماشهر باید مبلغی را بپردازد. همه این‌ها باعث شد که به فکر این بیافتیم که سروری را برای سینماشهر در نظر بگیریم که قیمت‌گذاری کند، خدمات درستی بدهد و ایجاد تعهد بکند تا بتوانیم انحصار را بشکنیم. در حال حاضر این سرور زیر صد میلیون تمام شده است. در حالی که شرکت‌های خصوصی به قیمت 300 میلیون آن را می‌فروشند. سرور ما با همه سخت‌افزارهای موجود در بازار کار می‌کند و از این جهت سینمادار هیچ نگرانی نسبت به آن نخواهد داشت.

در ادامه این کارگاه به پرسش‌های مدعوین پاسخ داده شد.