سینما شهر

وزیر ارشاد: در روزهای اخیر سینما رکوردها و اعداد ویژه‌ای ثبت شده‌است

اخبار سینما ،
1402/10/06
وزیر ارشاد: در روزهای اخیر سینما رکوردها و اعداد ویژه‌ای ثبت شده‌است

وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: با توجه به استقبال مردم از سه‌شنبه‌های نیم‌بها در سینماهای کشور، با تصمیم سازمان سینمایی و همکاری صنف، دوشنبه‌ها نیز به صورت آزمایشی نیم‌بها خواهد شد و از هفته آینده و به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سینماشهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: در همین چند روز، رکوردها، اتفاقات ویژه‌ و ثبت اعداد بی‌نظیری در تاریخ سینمای کشور رخ داد و فیلم‌هایی با فروش بیش از 200 و 300 میلیارد را تجربه کردیم، همچنین یک پویانمایی با فروش بیش از 50 میلیارد را داشتیم. عدد فروش سینماها به 850 میلیارد رسیده و پیش‌بینی ما این است برای اولین بار در تاریخ کشور این میزان مخاطب و فروش ثبت تاریخی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به استقبال مردم از سه‌شنبه‌های نیم‌بها در سینماهای کشور، با تصمیم همکاران من در سازمان سینمایی و همکاری صنف، دوشنبه‌ها نیز به صورت آزمایشی نیم‌بها خواهد شد. به هر حال مردم علاقه دارند در فضای پرشور و نشاط سینما همراه خانواده به تماشای فیلم‌ها بنشینند. با اعتمادی که مردم به سینما پیدا کردند و با سینما آشتی کردند، این شور و ذوق در مردم وجود دارد.

اسماعیلی درباره گسترش سینماهای کشور تا پایان سال گفت: در ابتدای دولت 570 سالن سینما تحویل گرفتیم؛ در حال حاضر سینماهای چند شهرستان آماده افتتاح است. در شهرهایی مانند جیرفت و بم و همچنین شهرهای محروم در سیستان و بلوچستان افتتاح سینماهای جدید را خواهیم داشت؛ پیش‌بینی می‌شود تعداد سالن‌های سینما تا پایان سال به عدد 900 سالن برسد.