سینما شهر

مدیر سینما «مهتاب»: 62 سال سینما دارم و برای اولین بار شاهد همایش سینماداران بودم

اخبار سینماشهر ،
1402/09/08
مدیر سینما «مهتاب»: 62 سال سینما دارم و برای اولین بار شاهد همایش سینماداران بودم

محمدرضا بصیری، مدیر سینما «مهتاب» قزوین با اشاره به مزایای راه‌اندازی سامانه شناسا، گفت: اینکه به سینماهای شهرستان‌ها توجه می‌شود اهمیت زیادی دارد چراکه من 62 سال است سینما دارم و برای اولین بار شاهد همایش سینماداران بودم.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، محمدرضا بصیری، مدیر سینما «مهتاب» قزوین، یکی از سینماداران پیشکسوت است که سالهاست در این عرصه فعالیت می‌کند. او درباره اقدامات اخیر موسسه سینماشهر، به‌خصوص ایجاد سامانه «شناسا» برای اکران فیلم‌ها توضیح داد: با این فناوری امکان اکران سراسری فیلم‌ها در همه شهرها فراهم می‌شود که می‌تواند دستاورد جدیدی برای صنعت سینمای کشور باشد تا عقب‌ماندگی‌هایش از سینمای جهان را جبران کند؛ اما برای سرعت بیشتر در دانلود فیلم‌ها در همه شهرها به اینترنت قوی و پرسرعت نیاز است. گاهی با همین سرعت معمول اینترنت مجبوریم برای دانلود یک فیلم با کیفیت چندین ساعت منتظر بمانیم که البته بهتر از منتظر ماندن برای رسیدن هارد است.

وی افزود: به نظرم باید زیرساخت‌های اینترنتی تقویت شود و سرعت دانلود برای سینماداران ارتقا پیدا کند. در کشورهای دیگر تنها با یک کلیک، در عرض نیم ساعت یک فیلم به 4 هزار سینما برای نمایش ارسال می‌شود که این امکان برای سینماهای کشور وجود نداشت. خوشبختانه با تلاش‌های موسسه سینماشهر این امکان فراهم شده اما نیاز به تقویت زیرساخت وجود دارد. در حالت استاندارد، سینمادار باید در 10 دقیقه فیلم را برای نمایش دانلود کند که متاسفانه این موضوع هنوز امکان‌پذیر نیست. اما با تلاش‌های دوستانمان در موسسه سینماشهر امیدواریم به زودی این امکان فراهم ‌شود.   

بصیری ادامه داد: به‌طور کلی «شناسا» ایده خوب و مفیدی است و موسسه سینماشهر اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده‌ که باید زیرساخت آن فراهم شود، فرستنده و سرور باید قوی باشد. این موضوع به کل صنعت سینما کمک می‌کند و منحصر به یک سینما نیست. گاهی فیلم‌ها دیر به دست سینماداران شهرستان می‌رسد که شناسا امکان دسترسی آسان‌تر سینماداران به فیلم‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به بحث نمایش یکپارچه تبلیغات بازرگانی سینمای ایران، گفت: نمایش یکپارچه تبلیغات ابتدای فیلم‌ها نیز به نفع سینماها و سینماداران است که در صورت گسترش آن واسطه‌های تبلیغاتی حذف می‌شوند و خود سینماها هم می‌توانند تبلیغ بگیرند و هر قیمتی هم برای آن تعیین شود برای سینما و سینماداران خوب است.

این مدیر سینما با اشاره به همایش سینماداران که در مهر ماه امسال برگزار شد گفت: این رویداد اتفاق خوبی بود، سینماداران دور هم جمع شدند و دیدار کردند تا از مشکلات و دغدغه‌های خود بگویند؛ 62 سال است که سینمادارم و این اولین بار بود که این اتفاق می‌افتاد.