سینما شهر

شناسا درآمد بیشتری به سینماها و سینماداران اضافه می‌کند

اخبار سینماشهر ،
1402/09/13
شناسا درآمد بیشتری به سینماها و سینماداران اضافه می‌کند

مدیر پردیس سینمایی «ویلاژتوریست» مشهد گفت: با طرح «شناسا» دسترسی‌ها آسان می‌شود؛ مخاطبان، صاحبان فیلم‌ها و سینماداران همه راضی خواهند بود و درآمدزایی بیشتری نیز برای سینماداران ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، مهدی تجویدی، مدیر پردیس سینمایی «ویلاژتوریست» مشهد درباره اقدامات موسسه سینماشهر در خصوص زیرساخت‌ها و تجهیزات سینمایی در توسعه سینماهای کشور گفت: استفاده از «شناسا» در حال حاضر در مرحله تست است، چند بار از آن در این سینما استفاده کردیم و بسیار عالی است. با استفاده از این فناوری، هارد و هزینه‌های اضافی از بین می‌رود، همچنین همه سینماها همزمان و آنلاین در نقاط مختلف شهرهای بزرگ و کوچک می‌توانند در زمان مشخص اکران داشته باشند.

وی افزود: پیش از این یک هارد برای استان خراسان و یک هارد برای مشهد فرستاده می‌شد که طبیعتا باید اول در سینماهای شهر استفاده می‌شد؛ شهرستان‌های دوردست امکان دسترسی به هارد را تا چند روز نداشتند ولی با استفاده از شناسا، همزمان همه سینماها می‌توانند دانلود کنند و فیلم‌ها به‌روز پخش شود. سینمای دورترین نقاط ایران مثل سیستان و بلوچستان، زاهدان یا سنندج که در گذشته با کلی تاخیر فیلم‌ها را دریافت می‌کردند، اکنون می‌توانند همزمان با شهرهای بزرگ اکران داشته باشند.

این سینمادار درباره اکران تبلیغات در سینماهای کشور از طریق شناسا به صورت یکپارچه گفت: یکپارچه شدن تبلیغات باعث رونق سینماها می‌شود، در این طرح، تبلیغات در کل سینماهای کشور اعم از سینماهایی که تبلیغ ندارند، نمایش داده می‌شود و سینماها با تبلیغات به درآمدی دست پیدا می‌کنند که در بدنه سینما خرج می‌شود. سینماداران می‌توانند با مازاد درآمد از تبلیغات که از طریق یکپارچه شدن تبلیغات به دست آمده به اوضاع سینمای خودش برسد و تقویت شود.

تجویدی افزود: اگر این طرح‌‌ها نهایی شود در سهولت کار و کاهش هزینه‌ها و راحتی دسترسی، تاثیر بسزایی دارد. پیش از این ممکن بود هارد خراب باشد یا فایل مشکل داشته باشد یا دیر برسد. همه این مسائل و مشکلات کار ما را بیشتر می‌کرد ولی با طرح «شناسا» دسترسی‌ها آسان شده و مخاطبان، صاحبان فیلم‌ها و سینماداران همه راضی خواهند بود و درآمدزایی بیشتری نیز برای سینماداران ایجاد می‌شود.