سینما شهر

سینما فرهنگ جیرفت افتتاح می شود

اخبار سینماشهر ،
1402/10/23
سینما فرهنگ جیرفت افتتاح می شود

ابوالحسن پیرنیا، مدیر سینما «فرهنگ» جیرفت گفت: سینما فرهنگ جیرفت با ظرفیت 220 نفر و امکان اتصال به سامانه سمفا بازگشایی می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی سینماشهر، ابوالحسن پیرنیا، مدیر سینما «فرهنگ» جیرفت درباره این سینما گفت: سینما فرهنگ واقع در مجتمع فرهنگی «شهید مداحی‌پور» واقع شده که مربوط به اداره کل ارشاد منطقه است. این سینما توسط موسسه سینماشهر به‌روز و تجهیز شد و با حضور مسئولان وزارت ارشاد افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این سینما امکانات به‌روزی از جمله پرده نمایش بزرگ، سیستم صدا، ویدئو پرژکتور و... نصب شد. این سالن با ظرفیت 220 نفر قرار است روزانه دو تا سه سانس اکران داشته باشد. همچنین این سینما به سامانه سمفا متصل است.

پیرنیا با اشاره به سابقه سینما فرهنگ جیرفت گفت: سینما فرهنگ، سینمای فعالی بود که فعالیت آن در زمان کرونا کمرنگ شد و ناچار منجر به تعطیلی آن شد. با این حال پیش از آن هم سینما از لحاظ امکانات و سیستم نمایش به‌روز نبود و سانس‌های نمایش نیز نامنظم بود. در نظر داریم پس از بازگشایی مجدد آن برنامه‌ریزی و نظم دقیقی برای سانس‌ها داشته باشیم.

مدیر سینما جیرفت گفت: جیرفت یکی از شهرهای رو به رشد استان کرمان است که جمعیت آن رو به افزایش است. در حال حاضر حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد که جوانان آن هم به سینما علاقه دارند. همچنین با احداث دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد و... پیش‌بینی می‌شود به جمعیت سینماروی این شهر اضافه شود. 

پیرنیا ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری از جیرفت بازدید کردند بر پررنگ شدن مسائل فرهنگی این شهر تاکید کردند؛ به نظرم راه‌اندازی مجدد این سینما می‌تواند یکی از کارهای فرهنگی باشد که برای این منطقه صورت گرفته و می‌تواند به گسترش فرهنگ و هنر در جیرفت کمک شایانی کند؛ به همین منظور از موسسه سینماشهر تشکر می‌کنم که بانی این موضوع بود و نقش مهمی در آن داشت. 

وی یادآور شد: با به‌روز شدن و ارتقای سیستم نمایش در سینمای جیرفت قطعا مردم استقبال بیشتری خواهند کرد. این سیستم جدید با سینماهای مراکز استان‌ها و حتی تهران برابری می‌کند. در بخش جنوبی استان کرمان 8 شهرستان وجود دارد که به سینما دسترسی ندارند. با راه‌اندازی این سینما پیش‌بینی می‌شود که مردم از شهرهای مجاور جیرفت مانند عنبرآباد که 30 کیلومتر با اینجا فاصله دارد نیز برای تماشای فیلم به این شهر مراجعه کنند.