سینما شهر

امیدواریم فیلم‌های جشنواره فجر را در سینمای ساوه نمایش دهیم

اخبار سینماشهر ،
1402/10/30
امیدواریم فیلم‌های جشنواره فجر را در سینمای ساوه نمایش دهیم

مدیر و بهره‌بردار سینما «سلمان ساووجی» ساوه گفت: با ارتقای سیستم نمایش این سینما امیدواریم بتوانیم برای اولین بار فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را نمایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، علی الوانی، مدیر و بهره‌بردار سینما «سلمان ساووجی» ساوه درباره ارتقا و بازگشایی این سالن سینما گفت: شهر ساوه حدود بیست سال سینما نداشت که بعد از آن سال با ویدئو پروژکتور لامپی سیستم نمایش را آغاز کردیم. کیفیت نمایش و صدای این سالن در چند ماه اخیر بسیار پایین آمده بود. با حمایت موسسه سینماشهر، این سینما که تنها سالن شهر است با نصب پرده نمایش و ویدئو پروژکتور لیزری و سیستم صوت به‌روز و جدید تجهیز شد.

وی افزود: در این چند سانس که بعد از بازگشایی داشته‌ایم، ارتقای مطلوب کیفیت را به طور محسوس می‌بینیم و می‌توانیم بگوییم که در شهرمان یک سینما به معنای واقعی داریم؛ این تغییر کیفیت به گونه‌ای بود که مردم بعد از تماشای فیلم از ما تشکر می‌کردند؛ این حس بسیار خوبی بود که هم مردم و هم خودمان از فیلم لذت می‌بردیم.

الوانی درباره ویژگی‌های سینمای ساوه ادامه داد: معمولا در طول روز چهار سانس نمایش داریم و خود سینما هم به سامانه سمفا متصل است. ظرفیت این سالن 400 نفر بوده و استقبال در روزهای نیم‌بها از آن بسیار زیاد است. معمولا سالن هم‌کف سینما پر می‌شود که با تبلیغات سینما که در سطح شهر داریم، استقبال بیشتر هم خواهد شد.

وی تاکید کرد: در ساوه به جز این سینما مکان فرهنگی و تفریحی دیگری نداریم. این سینما هم تک سالن بوده که گاهی برای تئاتر یا همایش استفاده می‌شود. مردم ساوه به سینما علاقه‌مندند، یکی از دلایل ارتقای سیستم نمایش این سینما تقاضای خود مردم بود که بعد از هر اکران از ما مطالبه می‌کردند. به آنها وعده داده بودیم که سیستم نمایش صدا و تصویر را ارتقا می‌دهیم و خوشحالیم که امروز این اتفاق افتاد. 

الوانی افرود: متاسفانه در شهرهای اطراف ساوه مانند زرندیه و غرق‌آباد و روستاهای بزرگی که در نزدیکی این شهر قرار دارند امکانات فرهنگی و تفریحی وجود ندارد و مردم برای تماشای فیلم به این سینما مراجعه می‌کنند. برای همین ارتقای این سینما واقعا یک نیاز بود. خوشحالیم که می‌توانیم جوابگوی نیاز فرهنگی مردممان باشیم.

وی همچنین ادامه داد: از طرف جوانان و علاقه‌مندان به سینما در شهر ساوه از موسسه سینماشهر و سازمان سینمایی وزارت ارشاد تشکر می‌کنم که این امکان را برای ما فراهم کردند که بتوانیم فیلم‌ها را با کیفیت خوب تماشا کنیم. همچنین در جلسه‌ای که اخیرا داشتیم، به ما وعده داده شد که برای اولین بار بتوانیم در این سینما فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را نمایش دهیم؛ برای این اتفاق بسیار خوشحالم. 

سینما «سلمان ساووجی» ساوه، تنها سینمای شهر ساوه در هفته‌ای که گذشت توسط موسسه سینماشهر تجهیز و به‌روز شد. مالک این سالن اداره ارشاد استان بوده و بهره‌بردار آن علی الوانی است.