سینما شهر

سالن آمفی‌تئاتر نیکشهر سیستان و بلوچستان به سیستم نمایش مجهز شد

اخبار سینماشهر ،
1403/03/20
سالن آمفی‌تئاتر نیکشهر سیستان و بلوچستان به سیستم نمایش مجهز شد

سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی شهرستان نیکشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان توسط موسسه سینماشهر تجهیز و به‌روز شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، در راستای هدف‌گذاری سازمان سینمایی برای ارتقای ظرفیت‌های نمایش فیلم و توسعه زیرساخت سینمایی در شهرهای فاقد سینما با همکاری موسسه سینماشهر، سالن همایش و آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی نیکشهر، از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان با تجهیزات سینمایی به‌روز شد و به‌زودی افتتاح می‌شود.

طی تفاهمنامه میان سازمان سینمایی و ادارات کل وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن همایش این شهر توسط موسسه سینماشهر به سیستم صوت سینمایی، پرده نمایش، ویدیو پروژکتور لیزری و سرور سینمایی جهت خدمت‌رسانی به مردم محروم این منطقه مجهز شد. این سالن با ظرفیت 252 صندلی تنها سینمای این شهر بوده و در مرکز شهر و در مجاورت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکشهر قرار دارد. همچنین این سینما در حال اخذ مجوز سمفا برای اضافه شدن به ناوگان سینمایی کشور بوده و مالکیت آن در حال حاضر در اختیار بهره‌بردار خصوصی است.

شهرستان نیکشهر در مجاورت منطقه آزاد چابهار قرار دارد و جمعیت آن به 35 هزار نفر می‌رسد. سالن همایش و آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی نیکشهر، تنها سالن سینمای این شهر بوده که در سال 1394 ساخته شده است. همچنین این مجموعه دارای یک پلاتو 40 نفره و فعال است. پیش از افتتاح این سینما مردم نیکشهر برای تماشای فیلم به سینما سیار در این منطقه مراجعه می‌کردند.