سینما شهر

تنها سینمای راسک سیستان و بلوچستان به سیستم نمایش مجهز شد

اخبار سینماشهر ،
1403/03/13
تنها سینمای راسک سیستان و بلوچستان به سیستم نمایش مجهز شد

سالن آمفی‌تئاتر شهرستان راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان توسط موسسه سینماشهر تجهیز و به‌روز شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، در راستای هدف‌گذاری سازمان سینمایی برای ارتقای ظرفیت‌های نمایش فیلم و توسعه زیرساخت سینمایی در شهرهای فاقد سینما با همکاری موسسه سینما شهر، سالن آمفی تئاتر «فرهنگ» شهر راسک، از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان با تجهیزات سینمایی به‌روز شد و به زودی افتتاح می‌شود.

طی تفاهمنامه میان سازمان سینمایی و ادارات کل وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن آمفی تئاتر «فرهنگ» این شهر توسط موسسه سینماشهر به سیستم صوت دیجیتال، ویدیو پرژکتور لیزری 4K و سرور سینمایی جهت خدمت‌رسانی به مردم محروم این منطقه مجهز شد. این سالن با ظرفیت 270 صندلی تنها سینمای این شهر بوده و در مرکز شهر راسک قرار دارد. همچنین این سینما در حال اخذ مجوز سمفا برای اضافه شدن به ناوگان سینمایی کشور بوده و مالکیت آن در حال حاضر در اختیار بهره‌بردار خصوصی است.

شهرستان راسک جنوبی‌ترین شهرستان استان سیستان و بلوچستان است و جمعیت ۱۱۰ هزارنفری دارد. از غرب با بندر چابهار و شرق با مرز پاکستان است. سالن سینما «فرهنگ» واقع در مجتمع فرهنگی شهر راسک به عنوان تنها سالن سینمای این شهر در سال 1386 افتتاح شد و کتابخانه مرکزی شهر نیز در این مجموعه فعال است. پیش از افتتاح این سینما مردم این منطقه برای تماشای فیلم در سینما باید 400 کیلومتر تا زاهدان سفر می‌کردند.

افتتاح سالن سینما برای مردم این شهرستان اهمیت زیادی داشت به گونه‌ای که در طول مدت تجهیز مدیران استانی از فرآیند آماده‌سازی بازدیدهای متعددی به عمل آوردند.