سینما شهر

انحصار در عرصه سینما شکسته شد

اخبار سینماشهر ،
1402/07/26
انحصار در عرصه سینما شکسته شد

مدیرعامل موسسه سینما شهر در آئین رونمایی از زیرساخت‌های نوین سینمای ایران:

انحصار در عرصه سینما شکسته شد

مدیرعامل موسسه سینماشهر در آئین رونمایی از زیرساخت های نوین سینمای ایران گفت: دغدغه سینماداران انحصار در بخش زیرساخت‌های فنی و تجهیزات سینما است.با شکستن انحصار و ارتباط مستقیم با شرکت‌های عرضه کننده و همچنین باز کردن پای شرکت‌های داخلی و دانش بنیان در این عرصه، امکان تنوع و شکسته شدن قیمت تجهیزات ضروری برای راه اندازی سینماها به وجود آمد.

 به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینما شهر در اولین گردهمایی مدیران سینماهای سراسر کشور با تشریح فعالیت‌های جدید موسسه در بخش تقویت زیرساخت‌های فنی سینمای ایران گفت: ما به عنوان بازوی فنی سینمای ایران در وزارت فرهنگ و ارشاد وظایفی برعهده داریم که پشتیبانی، ایجاد و به روزرسانی زیر ساخت‌ها (سخت افراز و نرم افزار) سینمای ایران است.

او ادامه داد: در این راستا شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران (شناسا) در بخش نرم افزاری و رساندن آثار از لابراتوارها به سراسر کشور ایجاد و راه‌اندازی شد؛ همچنین شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران (تارنما و اطلس سینمای ایران) جهت ارتباط گسترده میان سینماهای سراسر کشور و به عنوان پل ارتباطی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن‌ها برنامه‌ریزی شد.

 او بیان کرد: لزوم توسعه زیرساخت و فناوری سینما ایران نیز مشهود بود و در این راستا با شکستن انحصار و ارتباط مستقیم با شرکت‌های عرضه کننده و همچنین باز کردن پای شرکت‌های داخلی و دانش بنیان در این عرصه، امکان تنوع و شکسته شدن قیمت تجهیزات ضروری برای راه اندازی سینماها به وجود آمد.

 این مدیر فرهنگی با اشاره به اینکه سامانه آی‌تیکت با وارد کردن سوپراپلیکیشن‌های فروش؛ انحصار در فروش بلیت‌های سینما را شکست توضیح داد: در نهایت سکوی تبلیغات متمرکز سینمای ایران راهی شد برای رساندن عادلانه درآمد حاصل از تبلیغات محصولات سینمایی و غیرسینمایی به تمام سینماهای کشور تا کمکی برای پوشش هزینه‌های جاری و حتی نوسازی سینماهای سراسر کشور باشد.

او با اشاره به اینکه که در حال حاضر جمعیتی معادل تقریبی یک میلیون نفر به سینما می‌روند؛ توضیح داد: باید تلاش کنیم جمعیت سینما رو را افزایش دهیم و سینما را به عنوان یک تفریح فرهنگی و ارزان در سبد خانوار ایرانی قرار دهیم لذا سینما کارت می‌تواند این مهم را انجام داده و شاهد افزایش جمعیت سینما رو و رونق هنر -صنعت سینما و همچنین درآمد مناسب برای سینمای کشور باشیم.

میرزاخانی در جمع‌بندی اولین گردهمایی مدیران سینماهای سراسر کشورگفت: ما همه در یک کشتی هستیم؛ باید دل به دل هم بدهیم و برای رسیدن به ایده آل‌های کمی و کیفی نمایش هم سو شویم. 

آیین رونمایی از زیرساخت‌های نوین سینمای ایران و اولین گردهمایی مدیران سینماهای سراسر کشور از 25 تا 26 مهرماه 1402 در تهران سینما فرهنگ برگزار شد.