سینما شهر

اقدامات سینماشهر دلایل بیشتری برای سینما رفتن به مخاطب می‌دهد

اخبار سینماشهر ،
1402/09/19
اقدامات سینماشهر دلایل بیشتری برای سینما رفتن به مخاطب می‌دهد

مدیر موسسه پخش فیلم «هدایت‌فیلم» گفت: اقداماتی که سینماشهر متولی آن است، به افزایش و جذب مخاطب سینما کمک می‌کند و از این به بعد مخاطب برای به سینما آمدن دلایل بیشتری دارد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، مرتضی شایسته، پخش‌کننده و تهیه‌‌کننده سینما درباره اقدامات این موسسه در زمینه ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات سینمایی و کمک آن به توسعه سینمای ایران گفت: باید به‌خاطر این اقدامات از موسسه سینماشهر تشکر کرد، اقداماتی که به سینمای ایران کمک می‌کند از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند شود و سینماگران بتوانند به‌راحتی کار کنند. سینماشهر متولی تامین امکانات و ارتقای زیرساخت‌های سینمایی شده که بابت این موضوع باید از مدیران آن تشکر و قدردانی کرد. نیاز است که سینمای ایران در تمامی زمینه‌ها به تکنولوژی روز دنیا برسد، این اقدامات برای سینماگران نیز ضروری است و کارهای انجام گرفته در این زمینه قابل تقدیر است.

وی گفت: دسترسی سینماداران به فیلم‌ها از طریق اینترانت و فضای ابری، کار بسیار خوبی است ولی به شرط آن که امنیت فیلم‌های سینمایی تضمین شود و نگرانی‌ صاحبان آثار در این زمینه برطرف شود. بعضی از دوستان نگران سرقت فیلم‌ها هستند؛ هاشم میرزاخانی، مدیر عامل سینماشهر، در همایش دو روزه سینماداران سراسر کشور تاکید کرد که این اتفاق نمی‌افتد و دسترسی به فیلم‌ها برای نمایش در فضایی کاملا امن صورت می‌گیرد. با توجه به صحبت ایشان، این اقدام نیز حرکت بسیار خوبی است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روز واقعه» درباره بلیت‌فروشی از طریق سوپر اپلیکیشن‌ها و کمک آن به توسعه سینماها گفت: کار بسیار درستی صورت گرفته، چون از این طریق مردمی که به سینما علاقه دارند می‌توانند راحت‌تر بلیت تهیه کنند، به سینما بیایند و به تماشای فیلم مورد نظر خود بنشینند. به نظرم کمک بزرگی به فروش و دیده شدن فیلم‌ها می‌شود. باید این دست کارها را در حوزه سینما اجر نهاد.

مدیر موسسه «هدایت‌فیلم» درباره سینماکارت، یکی دیگر از اقدامات سینماشهر و کمک آن به افزایش مخاطبان سینما گفت: سینما کارت را باید بسیار جدی گرفت و تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها از آن حمایت کنند، چون به اقتصاد سینما بسیار کمک می‌کند. اگر ارگان‌ها صاحب سینماکارت شوند خانواده‌های آنها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و دست‌کم ماهی صد میلیارد تومان به درآمد سینمای ایران کمک می‌شود. امیدوارم که این طرح نیز به خوبی انجام شود.

شایسته درباره یکپارچه شدن تبلیغات پیش از اکران و تاثیر آن در افزایش مخاطبان سینما گفت: چند نکته را باید در نظر داشت؛ اول اینکه تبلیغات، هزینه زیادی دارد و نمی‌توان از نقش آن در سینما غافل شد. پیش از این محصولات یا آثار سینمایی در ابتدای فیلم‌ها تبلیغ می‌شد و تهیه‌کنندگان نیز سهمی از این تبلیغات نداشتند؛ با این طرح امیدواریم به صاحبان فیلم‌ها و تهیه‌کنندگان کمک شود. با طرح یکپارچه‌سازی تبلیغات سینمای ایران، امکان تبلیغات هدفمند براساس جامعه مخاطب و ژانر فیلم‌ها فراهم می‌شود و با حذف واسطه‌های تبلیغاتی حتی برای کارکنان آن سینما نیز درآمدزایی به دنبال خواهد داشت. 

وی ادامه داد: می‌دانیم نیت هاشم میرزاخانی کمک به سینمای ایران است و امیدواریم در زمینه تبلیغات سینمایی نیز اتفاقات خوبی رقم بخورد.

شایسته در پایان گفت: به طور کلی اقداماتی که سینماشهر متولی آن است، به افزایش و جذب مخاطب کمک می‌کند و از این به بعد مخاطب برای به سینما آمدن دلایل بیشتری دارد.

منبع: روزنامه صبا