سینما شهر

مالک سینما «اطلس»: بم پس از 20 سال صاحب سینما شد

اخبار سینماشهر ،
1402/11/08
مالک سینما «اطلس»: بم پس از 20 سال صاحب سینما شد

مالک سینما «اطلس» بم گفت: سینما اطلس بم افتتاح شد تا جوابگوی نیاز مردم شهر بم و شهرهای اطراف به سینما و مرکز فرهنگی باشد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، منصور نایب‌زاده، مدیر و مالک سینما «اطلس» شهر بم گفت: پیش از زلزله بم، در این شهر دو سینمای بزرگ داشتیم که یکی از آنها از بزرگ‌ترین سینماهای کشور بود، متاسفانه این سینما در زلزله تخریب شد و در طول این 20 سال بعد از زلزله نیز از سوی متولیان امر اقدامی نسبت به ساخت سینما صورت نگرفته بود. در حال حاضر سینما اطلس بم واقع در مرکز خریدی به همین نام افتتاح شده تا جوابگوی نیاز مردم شهر بم و شهرهای اطراف به سینما و مرکز فرهنگی باشد.

وی درباره ویژگی‌های این سینما گفت: سینما «اطلس» بم دارای دو سالن سینمای بزرگ و یک سالن کوچک VIP است. در حال حاضر یکی از سالن‌های بزرگ این سینما با ظرفیت 208 نفر و زیربنای 500 مترمربع آغاز به کار کرده است. این سالن توسط موسسه سینماشهر به به‌روزترین سیستم‌های صوتی و نمایشی مناسب سینما تجهیز شده و هفته گذشته با حضور رئیس سازمان سینمایی افتتاح شد. 

نایب‌زاده ادامه داد: برای عضویت در سامانه سمفا درخواست داده‌ایم و نمایش فیلم را از همان شب افتتاحیه با فیلم «فسیل» آغاز کردیم. درجه کیفی این سینما مدرن بوده و دارای امکانات رفاهی از قبیل صندلی راحت برای تماشاگران، لابی، فروشگاه، سرویس بهداشتی و... است.

وی درباره استقبال مردم شهر بم از سینما و امور فرهنگی گفت: مردم شهر بم به امور فرهنگی به ویژه سینما علاقه زیادی دارند و این موضوع در فرهنگ مردم آن ریشه دارد. جالب است بدانید اولین بازیگر زن سینمای ایران، روح‌انگیز سامی‌نژاد، بازیگر اولین فیلم سینمایی ناطق ایرانی «دختر لر»، اهل شهر بم بود و این نشان‌دهنده آن است که مردم این شهر از هنر و فرهنگ به دور نیستند.

نایب‌زاده افزود: استقبال مردم بم از افتتاح سینما اطلس باور نکردنی بود، ازدحام جمعیت به گونه‌ای بود که مسئولان سازمان سینمایی به سختی وارد سینما شدند. نزدیک به هزار نفر در این محل جمع شده بودند و زمان نمایش فیلم روی پله‌ها و میان راهروها نیز نشسته بودند. فکر می کنم این روند استقبال از سینمای بم به گونه‌ای باشد که ما مجبور باشیم دو سالن دیگر را نیز به زودی آماده کنیم تا جوابگوی این جمعیت علاقه مند باشد.

وی یادآور شد: پیش از این مردم بم برای تماشای فیلم به کرمان می‌رفتند، گاهی هم فیلمی در سالن کنفرانس ارشاد با تجهیزات ساده و قدیمی که داشت نمایش داده می‌شد. همچنین بم شامل 4 شهرستان شرقی است که زیرمجموعه این شهر بوده و هر کدام بالغ بر 400 هزار نفر جمعیت دارد. در آن شهرستان‌ها نیز امکانات تفریحی نظیر سینما وجود ندارد که با افتتاح سینما اطلس احتمالا استقبال از سینما در بم بیشتر خواهد شد. امیدوارم با کمک مسئولان بتوانیم دو سالن دیگرمان را هم افتتاح کنیم تا جوابگوی نیاز مردم این منطقه باشیم.